ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy w Iławie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY PONAD 3 MIESIĄCEDrukuj informacjęSprawa: ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY PONAD 3 MIESIĄCE

Szczegóły informacji

ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY PONAD 3 MIESIĄCE

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Społeczno-Organizacyjny

Ogłoszono dnia: 2011-07-28 18:30:46

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki po okazaniu wszystkich niezbędnych dokumentów

Osoba kontaktowa

Izabela Szczęśniak

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy w Iławie
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)

Telefon kontaktowy

89 6490815

Adres e-mail

iszczesniak@gmina-ilawa.pl

Sposób załatwienia

Złożenie druku „ Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”.
Osoby dopełniające obowiązku zameldowania na pobyt czasowy otrzymują potwierdzenie zameldowania ważne do czasu upływu terminu zameldowania.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy w Iławie
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)

Wymagane Dokumenty

1. wypełniony druk „ Zgłoszenie pobytu czasowego ponad 3 miesiące”,
2. potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu (do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu /umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, akt notarialny lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu/),
3. dowód osobisty, a uzasadnionych wypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,
4. osoby niepełnoletnie nie posiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość przedstawiają odpis skrócony aktu urodzenia,
5. w zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się, czynności zgłoszenia zameldowania w miejscu pobytu czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz.267 z późn. zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu powalającego na ustalenie tożsamości,
6. zameldowania na pobyt czasowy osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Czas realizacji

Bez zbędnej zwłoki

Opłaty

Bez opłat

Uwagi

- w tym samym czasie można mieć jedno miejsce zameldowania na pobyt czasowy trwający powyżej 3 miesięcy.
- osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia,
- dokonując zameldowania należy wypełnić oddzielny formularz dla każdej meldującej się osoby /również nieletnie/,
- zameldowania na pobyt czasowy osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę,
- osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad zgłoszony czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na stały, jest obowiązana dokonać dpowiedniego zameldowania w ciągu następnej doby

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 139 poz. 993z późn. zm.),
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony