Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGODrukuj informacjęSprawa: WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGOSzczegóły informacji
WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Społeczno-Organizacyjny
Ogłoszono dnia: 2011-07-28 18:30:51
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki po okazaniu wszystkich niezbędnych dokumentów.
Osoba kontaktowa
Izabela Szczęśniak
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Iławie
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)
Telefon kontaktowy
89 6490815
Adres e-mail
iszczesniak@gmina-ilawa.pl
Sposób załatwienia
Złożenie druku „ Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”
Miejsce odbioru
Urząd Gminy w Iławie
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)
Wymagane Dokumenty
- wypełniony formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”,
- dowód osobisty,
- książeczka wojskowa,
- dowód osobisty,
- książeczka wojskowa,
Czas realizacji
Bez zbędnej zwłoki
Opłaty
Bez opłat,
Uwagi
- osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca,
- wymeldowania z miejsca pobytu stałego osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę,
- osoby niepełnoletnie wpisywane są na druku jednego z rodziców,
- wymeldowania z pobytu stałego osoby zmarłej dokonuje z urzędu właściwy organ gminy na podstawie odpisu skróconego aktu zgonu, przesłanego przez Urząd Stanu Cywilnego
- wymeldowania z miejsca pobytu stałego osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę,
- osoby niepełnoletnie wpisywane są na druku jednego z rodziców,
- wymeldowania z pobytu stałego osoby zmarłej dokonuje z urzędu właściwy organ gminy na podstawie odpisu skróconego aktu zgonu, przesłanego przez Urząd Stanu Cywilnego
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 139 poz. 993z późn. zm.),
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2010r. Nr 257 poz. 1743).
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2010r. Nr 257 poz. 1743).