ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy w Iławie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁYDrukuj informacjęSprawa: ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY

Szczegóły informacji

ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Społeczno-Organizacyjny

Ogłoszono dnia: 2011-07-28 18:30:49

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów

Osoba kontaktowa

Izabela Szczęśniak

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy w Iławie
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)

Telefon kontaktowy

89 6490815

Adres e-mail

iszczesniak@gmina-ilawa.pl

Sposób załatwienia

Złożenie druku „ Zgłoszenie pobytu stałego”. Osoby dokonujące zameldowania na pobyt stały otrzymują potwierdzenie zameldowania, ważne 2 miesiące z pouczeniem, że w ciągu 14 dni / od dnia zameldowania/ należy złożyć dokumenty o wydanie nowego dowodu osobistego z prawidłowym miejscem zamieszkania.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy w Iławie
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)

Wymagane Dokumenty

1. zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego,
2. wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu stałego”,
3. potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu (do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu /umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, akt notarialny lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu/)
4. dowód osobisty,
5. książeczka wojskowa / mężczyźni od 19 do 50 roku życia, mężczyźni w stopniu
lub podoficera do 60 roku życia, kobiety od 19 do 50 roku życia, kobiety w stopniu
oficera lub podoficera do 60 roku życia,
6. osoby niepełnoletnie nie posiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość przedstawiają odpis skrócony aktu urodzenia.

Czas realizacji

Bez zbędnej zwłoki

Opłaty

Bez opłat

Uwagi

- osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia,
- zameldowanie noworodka na pobyt stały dokonuje z urzędu właściwy organ gminy w miejscu pobytu stałego matki lub tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa, albo w miejscu określonym przez sąd opiekuńczy,
- dokonując zameldowania należy wypełnić formularz oddzielnie dla każdej meldującej się osoby /również dla nieletniej,
- podczas zameldowania wymagana jest obecność osób posiadających tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 139 poz. 993z późn. zm.),
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2010r. Nr 257 poz. 1743).
« powrót do poprzedniej strony