Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁYDrukuj informacjęSprawa: ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁYSzczegóły informacji
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Społeczno-Organizacyjny
Ogłoszono dnia: 2011-07-28 18:30:49
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów
Osoba kontaktowa
Izabela Szczęśniak
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Iławie
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)
poniedziałek - piątek od 7¹⁵ - 15¹⁵
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)
poniedziałek - piątek od 7¹⁵ - 15¹⁵
Telefon kontaktowy
89 6490815
Adres e-mail
iszczesniak@gmina-ilawa.pl
Sposób załatwienia
Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymuje potwierdzenie zameldowania, ważne przez okres 2 miesięcy od dnia wystawienia
Miejsce odbioru
Urząd Gminy w Iławie
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)
Wymagane Dokumenty
1. wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu stałego”,
2. potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu (do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu /umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, akt notarialny lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu/),
3. dowód osobisty, a uzasadnionych wypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,
4. osoby niepełnoletnie nie posiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość przedstawiają odpis skrócony aktu urodzenia.
2. potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu (do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu /umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, akt notarialny lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu/),
3. dowód osobisty, a uzasadnionych wypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,
4. osoby niepełnoletnie nie posiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość przedstawiają odpis skrócony aktu urodzenia.
Czas realizacji
Bez zbędnej zwłoki
Opłaty
Bez opłat
Uwagi
1.osoba, która przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia,
2.zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz.267 z późn. zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu powalającego na ustalenie tożsamości.
3.zameldowania na pobyt stały osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę.
2.zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz.267 z późn. zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu powalającego na ustalenie tożsamości.
3.zameldowania na pobyt stały osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 139 poz. 993z późn. zm.),
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2012 r. poz. 1475).
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2012 r. poz. 1475).