Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY PONAD 3 MIESIĄCE
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Społeczno-Organizacyjny
Ogłoszono dnia: 2011-07-28 18:30:46
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki po okazaniu wszystkich niezbędnych dokumentów
Osoba kontaktowa
Izabela Szczęśniak
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Iławie
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)
Telefon kontaktowy
89 6490815
Adres e-mail
iszczesniak@gmina-ilawa.pl
Sposób załatwienia
Złożenie druku „ Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”.
Osoby dopełniające obowiązku zameldowania na pobyt czasowy otrzymują potwierdzenie zameldowania ważne do czasu upływu terminu zameldowania.
Osoby dopełniające obowiązku zameldowania na pobyt czasowy otrzymują potwierdzenie zameldowania ważne do czasu upływu terminu zameldowania.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy w Iławie
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)
ul. Andersa 2a
14-200 Iława
pok. 214 (II piętro)
Wymagane Dokumenty
1. wypełniony druk „ Zgłoszenie pobytu czasowego ponad 3 miesiące” podpisany przez właściciela / najemcę/ lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie,
2. potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu (do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu /umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, akt notarialny lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu/)
3. dowód osobisty osoby meldującej się,
4. książeczka wojskowa / mężczyźni od 19 do 50 roku życia, mężczyźni lub podoficera do 60 roku życia , kobiety od 19 do 50 roku życia, kobiety w stopniu oficera lub podoficera do 60 roku życia,
5. odpis skrócony aktu urodzenia – gdy zameldowanie dotyczy osoby niepełnoletniej.
2. potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu (do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu /umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, akt notarialny lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu/)
3. dowód osobisty osoby meldującej się,
4. książeczka wojskowa / mężczyźni od 19 do 50 roku życia, mężczyźni lub podoficera do 60 roku życia , kobiety od 19 do 50 roku życia, kobiety w stopniu oficera lub podoficera do 60 roku życia,
5. odpis skrócony aktu urodzenia – gdy zameldowanie dotyczy osoby niepełnoletniej.
Czas realizacji
Bez zbędnej zwłoki
Opłaty
Bez opłat
Uwagi
- w tym samym czasie można mieć jedno miejsce zameldowania na pobyt czasowy trwający powyżej 3 miesięcy.
- osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia,
- dokonując zameldowania należy wypełnić oddzielny formularz dla każdej meldującej się osoby /również nieletnie/,
- zameldowania na pobyt czasowy osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę,
- osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad zgłoszony czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na stały, jest obowiązana dokonać dpowiedniego zameldowania w ciągu następnej doby
- osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia,
- dokonując zameldowania należy wypełnić oddzielny formularz dla każdej meldującej się osoby /również nieletnie/,
- zameldowania na pobyt czasowy osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę,
- osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad zgłoszony czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na stały, jest obowiązana dokonać dpowiedniego zameldowania w ciągu następnej doby
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 139 poz. 993z późn. zm.),
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych.
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych.