ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy w Iławie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Informacja o Urzędzie Gminy Iława w języku łatwym do czytania - etr (easy to read)

Informacja ogłoszona dnia 2023-11-14 13:19:31 przez Paweł Zernow

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
Informacje o Urzędzie Gminy w Iławie
Urząd Gminy znajduje się przy ulicy
Generała Władysława Andersa 2A w Iławie.
Biura Urzędu są na parterze i drugim piętrze.
Budynek Urzędu Gminy
Urzędem Gminy kieruje Wójt. Jest on szefem Urzędu.
Wójtem w Gminie Iława jest Pan Krzysztof Harmaciński.
Wójtowi w pracy pomaga Zastępca i wszyscy pracownicy Urzędu.
Wójt Gminy Iława w gabinecie
Czym zajmuje się Urząd
Urząd Gminy Iława zajmuje się wieloma sprawami.
W Urzędzie są różne wydziały.
Te wydziały nazywają się referaty.
Każdy referat zajmuje się innymi sprawami.
Tablica informacyjna w Urzędzie.
W Urzędzie Gminy możesz:
• zameldować się. To znaczy zgłosić gdzie mieszkasz.
• wyrobić dowód osobisty,
• zgłosić prowadzenie własnej firmy.
Mężczyzna wypełnia wniosek.
Urząd Gminy zajmuje się sprawami
związanymi z wyborami na swoim terenie.
W czasie wyborów możesz głosować na
przykład na prezydenta lub wójta.
Urna wyborcza
W Urzędzie możesz dopisać się do spisu wyborców.
Musisz uzupełnić odpowiedni wniosek
i wysłać go do Urzędu Gminy.
Osoba pisze coś na komputerze.
Przykład:
Na co dzień mieszkasz w Gdańsku.
W dniu wyborów będziesz poza miejscem zamieszkania.
Na przykład w Ząbrowie. Chcesz tam zagłosować.
Możesz to zrobić jeśli dopiszesz się do spisu wyborców
w Ząbrowie.
Najlepiej wyślij wniosek 2 tygodnie przed wyborami.
Pracownik Urzędu ma 5 dni na odpowiedź.
Kalendarz na miesiąc październik 2023 r. z zaznaczoną kółkiem datą wyborów - 15 października
Pracownicy Urzędu określają różne podatki.
Na przykład jaki podatek trzeba zapłacić za dom lub pole.
Ile trzeba płacić za wywóz śmieci.
Sprawdzają czy mieszkańcy gminy płacą podatki.
Makieta domu z częściowo pokrytym dachówkami dachem. Obok monety.
Podatki to pieniądze, które dostaje państwo.
Dzięki tym pieniądzom:
  • dzieci mogą za darmo chodzić do szkoły
  • obywatele mogą za darmo chodzić dolekarza
    lub dentysty.
Państwo płaci za ich pobyt w szpitalu.
Banknoty 50 i 100 złotych
Urząd Gminy określa, gdzie w gminie można
zbudować na przykład nowe bloki lub domy.
Kobieta i 2 mężczyzn w kaskach na głowie stoją na budowie i przyglądają się planowi architektonicznemu.
W Urzędzie dostaniesz plan z ulicami i budynkami.
Na planie są ulice, które już są w gminie.
Są tam też ulice, które dopiero powstaną.
Żeby dostać plan musisz wysłać do Urzędu odpowiedni wniosek.
Plan miejscowości.
W Urzędzie Gminy dostaniesz też numer nowo
wybudowanego domu.
Możesz też złożyć wniosek, jeśli chcesz podzielić
swoją działkę.
Numer domu na fasadzie budynku.
Jeśli chcesz sprzedać dom lub mieszkanie 
w zaniedbanej okolicy, możesz potrzebować 
zaświadczenia o rewitalizacji.
Zniszczona fasada kamienicy.
Rewitalizacja oznacza, że na przykład gmina
będzie remontowała inne domy lub kamienice
w okolicy. Dzięki remontom będą ładne budynki,
ulice i chodniki. Zamieszka tam więcej osób.
Robotnicy na rusztowaniu remontują budynek.
Żeby dostać zaświadczenie o rewitalizacji zgłoś się do Urzędu.
Zrzut ekranu - fragment wniosku o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji.
Urząd Gminy buduje i remontuje:
• drogi w gminie
• chodniki i ścieżki rowerowe
• mosty i place. 
Dba o to, żeby ulice i place były czyste.
Robotnicy pracują przy budowie drogi. W oddali sprzęt budowlany.
Dba o zabytkowe budynki.
Zabytek stary i ma długą historię.
Parafia Matki Bożej Królowej Polski w Rudzienicach
W Urzędzie Gminy właściciele sklepów
lub restauracji mogą dostać zgodę na
sprzedaż alkoholu. Mówi się na to zezwolenie.
Bar z nalewakami do piwa. Za barem półki z butelkami alkoholi.
Urząd dba o środowisko.
Przygotowuje regulamin jak dbać o czystość i porządek
w gminie.
Współpracuje z firmami, które zabierają śmieci
od mieszkańców.
Dłonie mężczyzny i kobiety siedzących przy stole. Oboje trzymają długopisy i dokumenty. Mężczyzna wskazuje na jakiś dokument.
Urząd Gminy pilnuje, żeby mieszkańcy segregowali śmieci.
Segregacja śmieci to wyrzucanie różnych śmieci do odpowiednich pojemników.
Na przykład papieru, plastiku, szkła.
Pojemniki na segregowane śmieci.
Dzięki segregacji śmieci można przerobić i znowu wykorzystać.
To jest recykling.
Referat zajmuje się sprawami dotyczącymi wysypiska śmieci.
Mężczyzna sortuje papier na wysypisku śmieci.
Urząd stworzył miejsce w gminie, do którego 
mieszkańcy mogą przynieść na przykład: 
• zużyte baterie 
• igły, strzykawki i stare leki 
• stare meble 
• stary sprzęt RTV/AGD, czyli telewizory,
• komputery, lodówki, pralki.
Takie miejsce nazywa się punkt PSZOK.
PSZOK Iława.
Urząd zajmuje się sprawami bezdomnych zwierząt.
Wydaje zezwolenia żeby prowadzić schroniska lub inne miejsca dla bezdomnych zwierząt.
Pies za metalowym ogrodzeniem.
Urząd daje zezwolenia dla mieszkańców, którzy chcą mieć niebezpieczną rasę psa.
Na przykład dobermana.
Doberman na łące.
Urząd Gminy informuje mieszkańców jak dbać o czyste powietrze.
Informuje jak dostać pieniędze z rządu na wymianę pieca
do ogrzewania domu.
Dzięki nowym piecom powietrze w gminie jest lepsze.
Jest mniej smogu.
Ogień w piecu.
Smog to zanieczyszczone powietrze.
Powstaje kiedy ludzie zatruwają powietrze.
Na przykład kiedy jeżdżą samochodami i palą śmieci
w piecach.
Dym z kominów fabryk też zanieczyszcza powietrze.
Dym z kominów elektrowni
Jeśli chcesz wyciąć drzewo na swojej działce,
sprawdź czy musisz zgłosić to do Urzędu Gminy.
Wypełnij odpowiedni wniosek.
Pracownicy Urzędu przyjdą i sprawdzą czy możesz wyciąć drzewo.
Ścięte drzewo.
Urząd informuje mieszkańców gminy jak dbać o zdrowie.
Szczepionka
Urząd Gminy współpracuje z organizacjami, które zajmują się sprawami zdrowia.
Na przykład informują mieszkańców co zrobić, żeby nie zachorować na raka.
Informują, że trzeba regularnie chodzić do lekarza i badać się.
Lekarz bada ciśnienie krwi
Urząd dba, żeby o gminie dowiedziało się jak najwięcej osób.
Przygotowuje informacje o różnych atrakcjach w gminie.
Na przykład o jeziorach, szlakach rowerowych lub zabytkach.
Jezioro Jasne
Informuje mieszkańców:
• co nowego dzieje się w gminie
• o zmianach w prawie
• o organizacjach które działają w gminie.
Grupa osób siedząca w rzędach.
Urząd Gminy organizuje rożne wydarzenia w gminie.
Na przykład festyn, Gminne Święto Rolnicze lub zawody sportowe.
Wójt gminy Iława w czasie dożynek w Radomku.
Urząd współpracuje z organizacjami pozarządowymi.
Organizacja pozarządowa to fundacja, związek lub stowarzyszenie.
Organizacje wspierają osoby starsze lub osoby
z niepełnosprawnościami.
Zajmują się ochroną przyrody, sportem i kulturą.
Zrzut strony ngo dotyczący spisu organizacji pozarządowych.
Gmina organizuje konkursy dla organizacji pozarządowych.
Dzięki temu organizacje mogą dostać pieniądze na swoje działania.
Na przykład na wsparcie osób z niepełnosprawnościami.
Banknoty 50 i 100 złotych
Pracownicy piszą różne projekty, żeby
Urząd dostał pieniądze z rządu lub z Unii Europejskiej.
Na przykład na budowę dróg, remonty szkół
lub różne działania dla mieszkańców gminy.
Zdjęcie przedstawia urzędnika z dokumentami przy biurku.
Dostosowanie budynku Urzędu Gminy
Budynek Urzędu Gminy jest dostosowany dla osób
z niepełnosprawnościami.
Przed wejściem do budynku jest podjazd dla osób
a wózkach.
Podjazd dla osób niepełnosprawnych przed budynkiem Urzędu.
Przed budynkiem Urzędu są 4 miejsca parkingowe dla osób
na wózkach.
Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych przed budynkiem Urzędu.
W budynku Urzędu jest winda i toaleta dostosowana
do osób z niepełnosprawnościami.
Toaleta jest na parterze.
Winda w budynku Urzędu Gminy.
W budynku jest mapa dla osób słabowidzących i niewidomych.
Pomieszczenia i korytarze na mapie są zaznaczone w alfabecie Brajla.
Dzięki temu osoby wiedzą jak dość do wybranego miejsca
w budynku.
Tyflomapa w Urzędzie Gminy.
W budynku jest pętla indukcyjna.
Pętla indukcyjna to urządzenie dla osób słabosłyszących.
Pętlę indukcyjną można ustawić w pomieszczeniu.
Osoba słabosłysząca nastawia swój aparat
słuchowy na połączenie z pętlą indukcyjną.
Wtedy dobrze słyszy co ktoś mówi, a nie słyszy szumu i hałasu.
Symbol pętli Indukcyjnej
Osoba głucha może porozmawiać z pracownikiem
dzięki tłumaczowi polskiego języka migowego.
Tłumacz pomaga porozumieć się osobie
głuchej z osobą słyszącą.
Symbol tłumacza języka migowego.
Jeśli chcesz skorzystać ze wsparcia tłumacza polskiego
języka migowego 
poinformuj o tym pracowników Urzędu.
Musisz to zrobić 3 dni przed wizytą w Urzędzie.
Wycinek z kalendarza
Możesz:
• poprosić osobę zaufaną, żeby zadzwoniła
  pod numer 89 649 08 00 lub 89 649 24 18
• napisać maila na adres
• zgłosić się do pokoju 212 w budynku Urzędu.
Poinformuj jaką sprawę chcesz załatwić.
 
Dłoń na laptopie. Powyżej laptopa symbol wysyłanym mejli - koperty z symbolem @.
W Urzędzie jest pracownik, który zna polski język migowy.
Symbol tłumacza języka migowego.
Do budynku Urzędu Gminy osoby  z niepełnosprawnościami
mogą wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. 
Pies asystujący prowadzi osobę na wózku.
Pies przewodnik pomaga osobie niewidomej 
poruszać się w różnych miejscach.
Mężczyzna z zasłoniętymi oczami prowadzony przez psa asystenta.
Kontakt z pracownikami Urzędu Gminy
Żeby załatwić sprawy w Urzędzie możesz:
  • Napisać pismo i wysłać je na adres:
Urząd Gminy Iława
ul. Generała Władysława Andersa 2A
14-200 Iława
Czerwona skrzynka na listy zawieszona na płocie.
  • Przyjść do biura podawczego Urzędu.
Biuro podawcze jest na parterze.
W biurze zostawisz pismo i dowiesz się jak załatwić
swoją sprawę.
Urząd jest czynny od poniedziałku do piątku od godziny
7.15 do 15.15.
Tabliczka z napisem biuro podawcze.
  • Napisać wiadomość i wysłać
na adres e-mail:
Dłoń na laptopie. Powyżej laptopa symbol wysyłanym mejli - koperty z symbolem @.
  • Napisać wniosek i wysłać go przez platformę ePUAP.
Dzięki platformie możesz wysyłać maile i pisma do różnych urzędów.
Musisz najpierw założyć swoje konto internetowe na stronie login.gov.pl 
 
Zrzut ekranu strony profil zaufany.
  • Wysłać pismo do Elektronicznej Skrzynki /gilawa/SkrytkaESP
Dłoń na laptopie. Powyżej laptopa symbol wysyłanym mejli - koperty z symbolem @.
  • Wysłać wiadomość faksem pod numer 89 649 48 82
Faks
  • Zadzwonić pod numery telefonów:
89 649 08 00
lub 89 649 24 18.
Kobieta rozmawia przez telefon komórkowy.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Iławie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-09-29
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Krzysztof Bądkowski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-10-23 08:35:56
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paweł Zernow
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-11-14 13:19:31
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paweł Zernow
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-11-14 13:19:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
90 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony