ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy w Iławie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Referat Społeczno – Organizacyjny – „SO”

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-08-19 19:41:41 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Referacie Społeczno – Organizacyjnym (6 etatów):
a) kierownik referatu,
b) stanowisko pracy d/s obsługi organów Gminy,
c) stanowisko pracy d/s obsługi sekretariatu,
d) stanowisko pracy d/s ewidencji działalności gospodarczej, zezwoleń na sprzedaż
alkoholu i organizacyjnych,
e) stanowisko pracy d/s obronnych, zarządzania kryzysowego i ochrony ppoż.
f) stanowisko pracy d/s dowodów osobistych i ewidencji ludności.
zakresu działania Referatu Społeczno – Organizacyjnego należy
prowadzenie spraw dotyczących organizacji Urzędu, obsługi organów Gminy, kadr, ochrony zdrowia, ewidencji ludności, obronnych i ochrony przeciwpoŜarowej, działalności
gospodarczej i wydawania zezwoleń na sprzedaŜ alkoholu, a w szczególności :
    1. W zakresie organizacji Urzędu, obsługi organów Gminy, kadr, ochrony zdrowia :
1) opracowywanie projektów niezbędnych dokumentów określających organizację
i zasady funkcjonowania Urzędu, w tym regulaminów : organizacyjnego i
pracy, ich aktualizacja oraz instrukcji, zarządzeń i innych dokumentów
związanych  z funkcjonowaniem Urzędu,
2) prowadzenie zbiorów aktów prawnych, w tym aktów prawa miejscowego,
3) wnioskowanie w sprawach organizacji pracy Urzędu, wdraŜanie nowych metod
i technik pracy,
4) organizowanie szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników Urzędu,
5) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz kierowników
gminnych jednostek organizacyjnych (za wyjątkiem dyrektorów szkół), w tym
emerytalno - rentowych i płacowych,
6) prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz czuwanie nad organizacją
załatwiania skarg i wniosków,
7) prowadzenie spraw związanych z podziałem administracyjnym Gminy oraz
zmianą nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych,
8) utrzymywanie w naleŜytym stanie i bieŜąca aktualizacja informacji wizualnej w
Urzędzie,
9) prowadzenie archiwum zakładowego,
10)  prowadzenie obsługi sekretariatu Urzędu,
11)  zapewnianie stosowania instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie,
12)  zapewnianie sprawnego i właściwego obiegu dokumentów w Urzędzie,
prowadzenie odpowiednich urządzeń ewidencyjno-rejestrowych w tym
zakresie,
13)  prowadzenie spraw związanych z obsługą organizacyjną wyborów :
Prezydenta RP,  do Sejmu i Senatu RP, Rady Gminy, referendów, wyborów
organów sołectwa,
14)  obsługa techniczno-biurowa narad sołtysów, zebrań wiejskich,
15)  zabezpieczenie obsługi informatycznej Urzędu,
16)  koordynowanie całokształtu spraw związanych z realizacją przepisów ustawy
o ochronie danych osobowych i o ochronie informacji niejawnych,
przestrzegania przepisów bhp,
17)  sporządzanie planów urlopów wypoczynkowych pracowników i czuwanie nad
jego realizacją, 18)  prowadzenie odpowiednich urządzeń ewidencyjnych związanych z dyscypliną
pracy w Urzędzie,
19)  prowadzenie spraw związanych z organizacją obsługi administracyjno-
gospodarczej Urzędu i zabezpieczenia mienia, w tym :
a) zaopatrzenie w sprzęt techniczny i wyposaŜenie Urzędu,
b)  zaopatrzenie w materiały kancelaryjne, druki, materiały biurowe,
czasopisma, pieczęcie, tablice urzędowe,
c) właściwa gospodarka środkami rzeczowymi, drukami, itp.
                20) prowadzenie biblioteki urzędowej,
                21) obsługa techniczno-biurowa oraz w zakresie zleconym merytoryczna organów  
                       Rady, w tym:
a) obsługa posiedzeń, Rady, Komisji,
b) obsługa imprez, spotkań i narad organizowanych przez organy Gminy,
c) współudział w przygotowaniu projektów uchwał organów Gminy,
d) prowadzenie spraw związanych z ochroną prawną radnego,
e) czuwanie nad prawidłowym i terminowym przygotowaniem materiałów dla
potrzeb organów Gminy,
f) organizacyjne przygotowywanie posiedzeń organów Gminy,
opracowywanie materiałów z obrad; przekazywanie wniosków, opinii,
uchwał itp., odpowiednim komórkom organizacyjnym Urzędu, właściwym
organom i jednostkom oraz czuwanie nad ich realizacją,
g) sporządzanie i prowadzenie odpowiedniej dokumentacji i urządzeń
ewidencyjno-rejestrowych związanych z funkcjonowaniem Rady i jej
organów .
22)  organizowanie na zlecenie Przewodniczącego Rady lub Komisji, Wójta
kontaktów z organami sołectw, organizacjami pozarządowymi,
23)  opracowywanie na zlecenie Przewodniczącego Rady analiz, informacji,
sprawozdań dotyczących funkcjonowania Rady i jej organów,
24)  organizacyjne przygotowywanie (na zlecenie Przewodniczącego Rady)
szkoleń radnych,
25)  wykonywanie na zlecenie Wójta zadań organu nadzorującego w stosunku do
kierowników gminnych jednostek organizacyjnych (za  wyjątkiem dyrektorów
szkół)
26)  współpraca z Warmińsko-Mazurskim Urzędem Wojewódzkim i Urzędem 
Marszałkowskim, Starostwem Powiatowym w Iławie, innymi instytucjami i organizacjami w zakresie spraw związanych z funkcjonowaniem opieki
zdrowotnej w Gminie,
27)  Przygotowywanie-przy współpracy-z odpowiednimi jednostkami-analiz i ocen
stanu opieki zdrowotnej w Gminie.
     2. W zakresie spraw obronnych, obrony cywilnej, ochrony przeciw poŜarowej :
1) opracowywanie projektów i stała aktualizacja dokumentów obronnych i obrony
cywilnej, w tym między innymi :
 - planu OC Gminy,
- planu świadczeń osobistych i rzeczowych na potrzeby obronne,
- planu akcji posłańczej,
- dokumentacji Stałego DyŜuru,
- dokumentacji materiałowej sprzętu OC.
2) prowadzenie rejestracji przedpoborowych,
3) współudział w przygotowaniu, organizacyjnym zabezpieczeniu i
przeprowadzeniu poboru męŜczyzn do wojska; prowadzenie prac
reklamacyjnych,
4) prowadzenie spraw obronnych wynikających z odrębnych przepisów;
współdziałanie w tym zakresie z organami wojskowymi i innymi właściwymi
jednostkami organizacyjnymi,
5) prowadzenie indywidualnych spraw związanych z wydawaniem przez Wójta
decyzji o konieczności sprawowania przez  Ŝołnierza lub osobę spełniającą
zastępczą słuŜbę wojskową bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny;
uznaniu Ŝołnierza za jedynego Ŝywiciela rodziny,
6) prowadzenie kancelarii tajnej oraz odpowiednich  urządzeń i dokumentacji
zapewniających ochronę informacji niejawnych,
7) podejmowanie działań organizacyjnych zmierzających do właściwego
przygotowania ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
8) koordynowanie wykonywania przez gminne jednostki organizacyjne zadań z
zakresu spraw obronnych i obrony cywilnej,
9) planowanie działań dotyczących realizacji zadań OC w Gminie,
10) koordynowanie i nadzorowanie czynności mających zapewnić sprawne
działanie słuŜb, formacji i systemów technicznych OC Gminy, w tym udzielanie
pomocy w tym zakresie zakładom pracy z terenu Gminy,
11) koordynacja i nadzorowanie realizacji zadań zapewniających właściwe
funkcjonowanie systemu wczesnego wykrywania zagroŜeń czasu pokoju, 12) dokonywanie systematycznych ocen oraz stanu przygotowania formacji OC do
działań.
13) organizowanie szkoleń ludności i zakładów pracy w zakresie obrony cywilnej,
14) udział w  ćwiczeniach i treningach organizowanych przez właściwe organy
administracji oraz planowanie ćwiczeń i treningów formacji OC Gminy,
15) koordynowanie i nadzorowanie gospodarki sprzętem OC w Gminie,
16) zapewnianie warunków materialno technicznych i   organizacyjnych do
działania Gminnego Zespołu Reagowania,
17) programowanie (wnioskowanie) w sprawie kierunków działania w zakresie
ochrony przeciw poŜarowej.
18) współudział w planowaniu potrzeb materialnych i finansowych jednostek OSP.
19) współpraca w zakresie ochrony przeciw poŜarowej, z właściwymi organami i
jednostkami straŜy poŜarnej,
20) wykonywanie innych zadań określonych przepisami o ochronie przeciw
poŜarowej naleŜących do kompetencji Gminy; udzielanie wszelkiej pomocy
merytorycznej jednostkom OSP działającym na terenie Gminy.
            3. W zakresie ewidencji ludności, dowodów osobistych, spraw społecznych:
1) prowadzenie całokształtu spraw związanych z ewidencją ludności,
2) udzielanie informacji i wydawanie zaświadczeń opartych na dokumentacji
ewidencji ludności z zachowaniem obowiązku przestrzegania przepisów o
ochronie danych osobowych,
3) wykonywanie zadań związanych z wpisywaniem numerów ewidencyjnych i
współdziałanie w tym zakresie z właściwymi organami, a zwłaszcza z
Rządowym Centrum Informatycznym „PESEL”
4) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawie
zameldowania lub wymeldowania,
5) prowadzenie i stała aktualizacja rejestru wyborców oraz sporządzanie i
aktualizacja spisów wyborców dla potrzeb wyborów lub referendów,
6) przyjmowanie wniosków o wydanie dokumentów stwierdzających toŜsamość,
7) tworzenie dokumentacji informatycznej i dokumentowanie przesyłu
informatycznego związanego z wydawaniem dowodów osobistych,
8) odbieranie i doręczanie dowodów osobistych,
9) przekazywanie informacji do MSWIA w zakresie spraw związanych z
wydawaniem dokumentów toŜsamości, 10)  prowadzenie spraw związanych z wydawaniem pozwoleń na organizowanie i
prowadzenie na terenie Gminy zbiórek publicznych i  sprawowanie w tym
zakresie kontroli,  
       4. W zakresie działalności gospodarczej i wydawania zezwoleń na sprzedaŜ alkoholu :
1) prowadzenie całokształtu spraw związanych z ewidencjonowaniem
działalności gospodarczej do chwili całkowitego przejścia tych zadań przez
Krajowy Rejestr Sądowy,
2) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie ustalenia dni i godzin
otwierania oraz zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów
gastronomicznych i usługowych dla ludności; sprawowanie kontroli w tym
zakresie,
3) przygotowywanie dla potrzeb organów Gminy i Wójta ocen funkcjonowania
podmiotów gospodarczych na terenie Gminy,
4) nadzorowanie działalności targowisk i miejsc wyznaczonych do targowania,
5) prowadzenie całokształtu spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na
sprzedaŜ napojów alkoholowych oraz opłatami za korzystanie  z tych
zezwoleń,
6) współdziałanie z Policją, Gminną Komisją do spraw Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych i UzaleŜnień w zakresie przestrzegania przez
podmioty gospodarcze warunków ustawy o wychowaniu w trzeźwości i
przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz odpowiednich uchwał Rady,
7) koordynowanie przygotowań do sezonu turystycznego, współdziałanie w tym
zakresie z instytucjami kontrolnymi oraz właściwymi jednostkami
organizacyjnymi,
8) prowadzenie ewidencji obiektów turystycznych, zgodnie z ustawą o usługach
turystycznych.
« powrót do poprzedniej strony